Det är upp till varje kund att ta del av villkoren vid varje köptillfälle, vi kan ej svara för om man ej läst och förstått villkoren.
Är något oklart är det bara att höra av sig på mail: camilla@stallgronskog.se Beställer man så har man automatiskt godkänt samtliga villkor.
Frakt och leveranser:
Vi använder oss av DHL. Varor och paket levereras till DHL Service Point. Vi tar en kostnad på högst 80kr. Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar. Varor / Paket lämnas ut via DHL Service Point. Avisering sker via sms när ditt paket kommit fram till ombudet och kan hämtas ut. När ni får aviseringen står ett sändningsnummer som ni måste uppge vid uthämtning av paketet. Glöm inte legitimation och var noga med att uppge rätt mobilnummer. Efter 6 dagar skickas första påminnelsen och den andra efter 10 dagar. Efter 14 dagar går paketet i retur om det inte blivit utlämnat. Tänk på att hämta ut paketet omedelbart. Eftersom fakturan hos Klarna ska betalas inom 14 dagar. Görs inte detta läggs det på en påminnelseavgift. Detta gäller även om ni önskar byta er vara och skickar den i retur och är inget som vi kan påverka och hjälpa er med. Har du som kund inte hämtat ut ditt paket står du för tur- och returkostnad och extra hanteringskostnad som för närvarande är 400kr.
Vid frågor når ni Klarnas kundtjänst på 08-120 120 10.
Vi levererar endast till personer som fyllt 18 år. I och med att du beställer varor garanterar du att du har förmyndares tillstånd eller är myndig.
Ångerrätt byte och returer:
Enligt distanshandelslagen har du full rätt till att ångra ett köp eller byta en beställd vara inom 14 dagar. Se nedan.
Ångerrätt
Du står själv för returfrakten och för att varan kommer fram. Vid returer skall alltid Stall Grönskog kontaktas innan varan återsänds via mail: camilla@stallgronskog.se Ångerrätten gäller under förutsättning att kunden inte använt eller skadat varan. För att bytet eller ångerrätten ska godkännas måste varan vara i oförändrat skick. Kom varan i en originalförpackning måste den returneras i den tillsammans med etiketter, originalhandlingar och priser. Eventuella transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund.
Returer
Returer sker på egen bekostnad om vi inte packat fel vara eller den är defekt. Returer skickas tillbaka spårbart med DHL eller PostNord. Vi har ingen möjlighet att hämta det som skickas med Schenker.
Reklamationer:
Skulle ert paket ha synliga skador vid leverans, skall reklamationen göras direkt hos ombudet, Service Point. Upptäcker ni en skada på varan trots att paketet inte haft några synliga skador ber vi er maila Stall Grönskog omgående, samt bifoga ett digitalt foto på den defekta varan. Vi står då för returfrakten samt att ni som kund får en ersättningsvara om vi har möjlighet till detta, annars får ni pengarna tillbaka. För att reklamationen skall godkännas skall varan vara helt rengjord och t ex täcken vara tvättade annars tar vi ej emot den.
Bilderna på hemsidan kan skilja sig avseende varornas färg och exakta utseende beroende på skärm, upplösning, ljus mm. Bilderna ska ses som illustrationer. Vi reserverar oss för eventuella fel. Det är inte ok att använda bilder från vår hemsida utan vårt medgivande. Har ni önskemål om detta, maila oss.
Skulle det uppkomma meningsskiljaktighet mellan er som kund och Stall Grönskog följer vi alltid konsumentköplagen och ARNS beslut. Vi gör givetvis vårt bästa för att lösa problemen direkt med kunden.
Priser, kampanjer och erbjudanden:
Priserna inkluderar mervärdesskatt, frö närvarande 25%. Vi utgår från ordinarie pris när vi håller en kampanj.
Personuppgifter:
Stall Grönskog lämnar under inga omständigheter ut personuppgifter till tredje part.
Har du frågor kring Stall Grönskogs Webbshop eller dina leveranser maila oss på camilla@stallgronskog.se
Företagsinfo:
Stall Grönskog
Grönskogs Gård 204
384 73 Fliseryd
Mobil: 070-6760784
Bankgiro: 5079-0492
Organisationsnr: 720110-2709
Momsreg.nr/VAT-nr: SE720110270901
Innehar F-skattsedel